Van_Haandel_vervolgslider1 peugeot_3008_1605styp_215_jpg Van_Haandel_vervolgslider2 PCA-pagina

Onderhoud & reparaties

Een betrouwbare garage voor al het onderhouds- en reparatie-werk aan uw auto. Tegen een eerlijke prijs.

Lees meer

Verzekeringen & Financiering

Een autoverzekering waarop u kunt vertrouwen. Sluit hem bij ons af! Nu rijden, straks betalen? Wij financieren uw auto.

Lees meer

Afspraak maken

Maak online een afspraak! Vul eenvoudigweg ons formulier in en wij nemen spoedig contact met u op.

Lees meer

07 03 2018 1a Wie goed naar de nieuwe Peugeot Rifter Concept 4x4 heeft gekeken, is vast de knalgele mountain bike opgevallen die achterop die experimentele auto is gemonteerd. Een bijzonder ding, en ook van Peugeot.

07 03 2018 1a Wie goed naar de nieuwe Peugeot Rifter Concept 4x4 heeft gekeken, is vast de knalgele mountain bike opgevallen die achterop die experimentele auto is gemonteerd. Een bijzonder ding, en ook van Peugeot.

PCA nieuws 21 02 2018 foto1 De nieuwe DS 7 Crossback staat voor alles wat het nog jonge merk wil uitstralen: Franse innovatie en technologie in dienst van comfort en luxe. Bij de nieuwe SUV komt dat nadrukkelijk naar voren in het schitterende, inmiddels bekroonde interieur.

07 02 2018 1 Citroën viert dit jaar de 70e verjaardag van de iconische 2CV. Daaraan konden en wilden wij als PCA Dealers natuurlijk zomaar voorbijgaan. Maar ja… wat moet je nog zeggen over één van de meest besprokene auto’s van de afgelopen eeuw? Nou, genoeg!

07 02 2018 2

Zeventig jaar en nog springlevend. Sterk nog, de gouwe ouwe Eend is onsterfelijk. Dat heb je nu eenmaal met een unieke auto, waarvan het concept onvergelijkbaar is met dat van andere auto’s en die nog steeds wordt gezien als een toonbeeld van toegepaste innovatie en creativiteit. Geen ander model zit zo clever in elkaar als de 2CV, die het klaarspeelde om een heel gezin - of de spreekwoordelijke boer met zijn kist aardappelen en een doos eieren op de achterbank - zo comfortabel en tegen zo weinig kosten mobiel te maken.

07 02 2018 3

Voor lokaal verkeer
Citroën introduceerde met de 2CV in 1948, op de Salon van Parijs, precies de auto die Frankrijk in de naoorlogse jaren zo goed kon gebruiken. Het publiek was met stomheid geslagen, vond de 2CV maar lelijk en veel te traag - wat hij met een motorvermogen van aanvankelijk 9 pk (!) natuurlijk ook was. Maar ja, Citroën had hem ontwikkeld voor lokaal verkeer en vond een topsnelheid van 60 km/h daarvoor genoeg. Hoe dan ook, meer dan 26 pk zou het onverwoestbare tweecilinder boxermotortje, met onderhoudsvrije luchtkoeling, nooit gaan leveren. De Eend kon er in elk geval de snelweg mee op.

07 02 2018 4

Bewondering
Naast de hoon was er bewondering. De 2CV was goedkoop, licht, zuinig, ruim, flexibel in te delen, lag als een blok op de weg, had weinig onderhoud nodig en bood ongekend comfort door zijn lange, soepele veerwegen en zacht verende stoelen. Al tijdens de autosalon stroomden de orders massaal binnen, als bewijs dat de briljante ontwerper André Lefebvre en zijn team raak hadden geschoten. De 2CV werd de auto voor iedereen. Ondernemers haakten nog sterker aan bij de 2CV nadat de extra ruime en praktische bestel-versie aan het gamma werd toegevoegd.

07 02 2018 5

Gezochte klassieker
De 2CV zou maar liefst 42 jaar in productie blijven; bij het bereiken van de finish in 1990 stond de teller op maar liefst 5,1 miljoen exemplaren. Ondanks dat enorme aantal is de 2CV inmiddels een gezochte klassieker geworden, waarvoor grif hoge tot zeer hoge prijzen worden betaald; 10 tot 20 mille is helemaal niet bijzonder meer. Inderdaad, veel meer dan deze auto, die in alles betaalbaar wilde zijn, ooit nieuw heeft gekost. Het kan verkeren, in de autowereld.

07 02 2018 6

Rétromobile
De 2CV staat centraal op de Citroën-stand op de schitterende klassiekerbeurs Rétromobile in Parijs, die tot en met zondag 11 februari wordt gehouden. Daar viert het merk bovendien de 50e verjaardag van de niet minder legendarische Méhari. Klik hier voor meer info.

07 02 2018 1 Citroën viert dit jaar de 70e verjaardag van de iconische 2CV. Daaraan konden en wilden wij als PCA Dealers natuurlijk zomaar voorbijgaan. Maar ja… wat moet je nog zeggen over één van de meest besprokene auto’s van de afgelopen eeuw? Nou, genoeg!

07 02 2018 2

Zeventig jaar en nog springlevend. Sterk nog, de gouwe ouwe Eend is onsterfelijk. Dat heb je nu eenmaal met een unieke auto, waarvan het concept onvergelijkbaar is met dat van andere auto’s en die nog steeds wordt gezien als een toonbeeld van toegepaste innovatie en creativiteit. Geen ander model zit zo clever in elkaar als de 2CV, die het klaarspeelde om een heel gezin - of de spreekwoordelijke boer met zijn kist aardappelen en een doos eieren op de achterbank - zo comfortabel en tegen zo weinig kosten mobiel te maken.

07 02 2018 3

Voor lokaal verkeer
Citroën introduceerde met de 2CV in 1948, op de Salon van Parijs, precies de auto die Frankrijk in de naoorlogse jaren zo goed kon gebruiken. Het publiek was met stomheid geslagen, vond de 2CV maar lelijk en veel te traag - wat hij met een motorvermogen van aanvankelijk 9 pk (!) natuurlijk ook was. Maar ja, Citroën had hem ontwikkeld voor lokaal verkeer en vond een topsnelheid van 60 km/h daarvoor genoeg. Hoe dan ook, meer dan 26 pk zou het onverwoestbare tweecilinder boxermotortje, met onderhoudsvrije luchtkoeling, nooit gaan leveren. De Eend kon er in elk geval de snelweg mee op.

07 02 2018 4

Bewondering
Naast de hoon was er bewondering. De 2CV was goedkoop, licht, zuinig, ruim, flexibel in te delen, lag als een blok op de weg, had weinig onderhoud nodig en bood ongekend comfort door zijn lange, soepele veerwegen en zacht verende stoelen. Al tijdens de autosalon stroomden de orders massaal binnen, als bewijs dat de briljante ontwerper André Lefebvre en zijn team raak hadden geschoten. De 2CV werd de auto voor iedereen. Ondernemers haakten nog sterker aan bij de 2CV nadat de extra ruime en praktische bestel-versie aan het gamma werd toegevoegd.

07 02 2018 5

Gezochte klassieker
De 2CV zou maar liefst 42 jaar in productie blijven; bij het bereiken van de finish in 1990 stond de teller op maar liefst 5,1 miljoen exemplaren. Ondanks dat enorme aantal is de 2CV inmiddels een gezochte klassieker geworden, waarvoor grif hoge tot zeer hoge prijzen worden betaald; 10 tot 20 mille is helemaal niet bijzonder meer. Inderdaad, veel meer dan deze auto, die in alles betaalbaar wilde zijn, ooit nieuw heeft gekost. Het kan verkeren, in de autowereld.

07 02 2018 6

Rétromobile
De 2CV staat centraal op de Citroën-stand op de schitterende klassiekerbeurs Rétromobile in Parijs, die tot en met zondag 11 februari wordt gehouden. Daar viert het merk bovendien de 50e verjaardag van de niet minder legendarische Méhari. Klik hier voor meer info.

Actueel

Aangesloten

bovag-aangesloten-zijbalk

logo liggend hetautoservicenetwerk


vanhaandel

Julianastraat 55, 5427 AV, Boekel
Tel: 0492-321380

info@advanhaandel.nl

Googlemaps Ad van Haandel

Social Media

Volg ons ook op Facebook

icon-facebook  icon-google

PCA: Gewoon Goed!

Lees meer

Waarom PCA?

  • Service hoog in het vaandel

  • Groot aanbod occasions

  • Persoonlijke service

  • Klant is koning

  • Beste prijs

PCA nieuwsbrief

Vul uw e-mail adres in om onze nieuwsbrief te ontvangen:

E-mail adres:

Wij gaan zorgvuldig met uw gegevens om, zie onze privacy policy aan de onderzijde van deze pagina.

pca-airco-ventilatie

pca-voordelig-veilig